"The bitterest tears shed over graves are for words left unsaid and deeds left undone."
Harriet Beecher Stowe


Protected by Copyscape DMCA Violation Detector

duminică, 30 martie 2014

Mic dejun frugal

Pe strada noastră, coana Adela (leat cu mătuşă-mea Matilda), vecina noastră de vizavi, se apropie cel mai mult de standardele frumuseţii rubensiene. Şi e cea mai vorbăreaţă muiere din lume. În place să vorbească mai ales cu noi şi vine adesea duminica să ne mai spună câte ceva - întotdeauna numai şi numai despre ea însăşi!

Iată ce-am aflat azi:

- Eu, fetelor, mă uit des în oglindă. Adică mă uitam, înainte de a deveni creatura tot mai rubicondă care sunt în prezent – după 30 de ani, jumătatea mea conjugală are cu aproape 20 de kilograme de nevastă peste cele care au zis “DA” în faţa ofiţerului stării civile! (Asta ne-o spune râzând cu mare poftă.) Mi-aduc aminte că, înainte de ’89, în biroul şefului meu, post ocupat la vremea respectivă de un tip cam de vârsta mea, era o vitrină în ale cărei geamuri te puteai oglindi. Şi eu una îmi studiam adesea imaginea în timp ce stăteam în picioare lângă biroul lui, ascultându-i, mai mult sau mai puţin, “indicaţiile preţioase”. Şi se pare că, o dată, i-am acordat atât de puţină atenţie încât s-a văzut nevoit să mă smulgă din contemplare: “Dacă-ţi garantez eu c-arăţi bine, asculţi ce vorbesc?”

Totuşi, eu una nu i-am spus niciodată imaginii mele din oglindă “te plac aşa cum eşti”. Şi cred că vă daţi seama că acum îmi place mai puţin ca oricând! Dar, fiindcă s-o schimb e mai greu, mă mulţumesc s-o întreţin, s-o hrănesc adică. Deşi, credeţi-mă, dragile mele, am început să-mi reduc substanţial porţile de mâncare. De exemplu, azi m-am mulţumit cu un mic dejun frugal, nu mi-am făcut decât trei ochiuri (la microunde, fără ulei)...


...plus o cană de ness cu puţin lapte în ea, şi o..., hai să-i zic „prăjiturică”, care nu e foarte arătoasă, dar e nemaipomenit de gustoasă: biscuiţi muiaţi într-o parte din nessul ăla şi terciuţi, cu ciocolată amăruie rasă deasupra.


4 comentarii:

  1. Am citit intr-un studiu ca in medie o persoana pune 15kg intre 20 si 50 de ani. Exista multe explicatii fiziologice, legate de matbolism, stilul de viata si mai ales in ultima perioada blamata era fast-foodului. Normal ca am sarit pe cantar, sunt doar la jumatatea drumului, dar am exact greutatea din liceu, dar deh, am fost intotdeauna un pic deasupra intervalului acceptat de medici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Matilda a pus 10 kg în ultimii 9 ani, de când s-a apucat de tradus. Iar din astea 10 cele mai multe s-au adăugat în ultimii [cred că] 6 ani, de când s-a lăsat de serviciu şi-şi petrece cea mai mare parte a timpului stând pe scaun, în faţa unui computer.
      De aceea presupun că, la ea, sedentarismul e vinovatul numărul 1.

      Ștergere
  2. *era metabolism nu matbolism, desi recunosc ca noul cuvant suna chiar bine.

    RăspundețiȘtergere

Avertisment:
Comentariile fără nicio legătură cu blogul vor fi şterse.